Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator HELMHOLT.dk | Elektronik en gros

Handelsvilkår

Generelle salgs- og leveringsbetingelser for Helmholt Elektronik A/S. CVR-nr. 20204192. Farvervej 2-4, 7600 Struer.

Betaling

Vi tilbyder flere betalingsmuligheder. Online betaling med kreditkort, bankoverførsel, eller på forhånd godkendt kreditgivning (kun erhverv og off. institutioner). Alle vore betalingsmåder er helt gebyrfrie.

Kortbetaling. Ved betaling med kreditkort trækkes fakturabeløbet først på din konto, når varerne afsendes. I tilfælde af split-levering (2 afsendelser), da trækkes betaling for de del-fakturere varer  ligeledes på hver af de to afsendelsesdage. Vores kortbetaling er koblet direkte op mod NETS online betalingsplatform. En krypteret forbindelse sørger for maksimal sikkerhed. Du kan frit vælge Dankort, Visa/Dankort, VisaElektron, MasterCard og JCB.

Bankoverførsel. Ved bankoverførsel kan der gå op til to bankdage før vi modtager betalingen. Vi afsender først når betalingen er registreret modtaget, Derfor medfører denne betalingsmåde generelt længere leveringstid.
Danske bankoverførsler foretages til vores konto i Sparekassen Danmark: 9070 5150200875.

Alm. kreditvilkår. Virksomheder kan anmode om en kreditaftale. Dog er første ordre normalvis kontant. Ved godkendelse af kredit oplyser vi kredittid samt maks. kreditbekøb. Det er herefter købers forpligtelse at overholde kreditaftalen ved rettidig betaling af forfaldne fakturabeløb. Det er endvidere købers ansvar at tilsikre, at vi informeres om ændrede faktureringsforhold (eksempelvis ændret faktura e-mail adresse), således at fakturering og fremsendelse af fakturaer ikke forhindres. Virksomheder med kreditaftale kan vælge elektronisk EAN fakturering.

Forsinket betaling. Hvis køber undlader at betale rettidigt for varer eller tjenestteydelser, af årsager som er uden for vores ansvar, da fremsendes betalingspåmindelse med rykkergebyr jf. rentelovens $9b. Kreditaftalen vil samtidig være suspenderet indtil fuld betaling for den forfaldne faktura er modtaget. Ved forsiknket betaling af større fakturabeløb (over kr. 5000,- ekskl. moms) vil der yderligere blive opkrævet forrentning af de forfaldne beløb jf. rentelovens $5. Ved om nødvendig inddrivelse af forfaldne beløb gennem retslig inkasso faktureres udgifter i henhold til retsplejelovens regler om sagsomkostninger.

Levering

Alle online bestillinger afsendes fra vores centrallager i Struer. Vi leverer til alle Danske kunder og til kunder i alle EU-lande samt Norge, Grønland, Island og Færøerne.

Leveringsmåder. Vi tilbyder tre GLS pakke-forsendelsesmåder: GLS pakkeshop (maks. 20 kg.), GLS erhvervspakke (maks. 30. kg til virksomhed) og GLS privatpakke (maks. 30 kg. hjem til dig). Ordrer som vejer over 30 kg. sendes med fragtmand, eller i flere GLS pakker, hvis dette er muligt og billigere. Du vælger selv leveringsmåde før du godkender din bestilling.

Leveringsomkostninger. Vi viser laveste forsendelsesgebyr specifikt for hver vare på varens produktside. Dermed får du klar information om forsendelsesgebyret allerede inden du ligger varen i indkøbskurven. Ordrens samlede forsendelsesgebyr afhænger af de bestilte varers totale vægt samt af den valgte leveringsmåde. Prisen for levering vises før du godkender din ordre.
Det er købers ansvar at sikre korrekt og leverbar adresse-information på ordrer afgivet online. I tilfælde, hvor der er angivet forkert/mangelfuld leveringsadresse, eller hvor ingen er tilstede, som kan kvittere for modtagelse, kan dette forårsage et GLS- returnerings- eller omadresseringsgebyr (kr. 63,- ekskl. moms). Vi forbeholder os ret til at viderefakturere dette gebyr til kunden. Kontroller derfor altid, at leveringsadressen er angivet korrekt før du godkender dit online køb, og, hvis du ikke giver fuldmagt til at pakken må stilles et nærmere angivet sted, da skal du sikre at der er én til stede på adressen som kan kvittere for modtagelse.

Leveringstid. Lagerstatus og forventelig leveringstid vises for alle varer på disses produktside. Dermed får du klar information om leveringstid allerede inden du ligger varen i indkøbskurven.
Hvis du afgiver en ordre med flere varelinjer, hvor nogle er på lager og andre ikke, se da vilkår for dellevering nedenfor. Du kan til enhver tid logge ind og se dine restordre leveringsdatoer under menupunktet: "'Mine ordrer".

Dellevering. Vi splitleverer kun hvis ordrebeløbet overstiger kr. 500,- inkl. moms og kun såfremt du har valgt en betalt leveringsmåde. Ordrer med fragtfri levering splitleveres ikke!
Ved samlet levering af lagerførte og ikke lagerførte varer vil leveringstiden for den ikke lagerførte også være være ordrens leveringstid. Ønsker du at vi skal udføre strakslevering, af lagerførte varer, da bedes du påføre din bestilling en bemærkning om at "split-levering ønskes".

Ved transportskade. Vi opfordrer til at du kontrollerer forsendelsen for transportskade inden kvittering for modtagelse. Såfremt der er synlig skade på pakken er det en god ide at gøre anmærkning over for transportøren på stedet før modtagelse. Har du begrundet mistanke om, at transportskaden på pakken har medført skade på vareindhold, da påføres kvitteringen "nægtet modtagelse" og transportøren tager pakken med igen.

Ved varemodtagelse. Det er modtagers ansvar at sikre, at levering på addressen er muligt inden for normal leveringstid (hverdage fra kl. 7.00 til 16.00). Transportør-merudgifter, forårsaget af forgæves levering, vil blive viderefakureret til modtager. Når du modtager dine varer skal du straks kontrollere varerne for fejl og mangler. Synlige fejl, som du ikke kan acceptere, skal meddeles os på modtagelsesdagen eller senest den efterfølgende hverdag. Ligeledes skal eventuelle mangler i leverancen også meddeles os senest den efterfølgende hverdag.

Bortkomne forsendelser. Alle vore forsendelser er transportforsikrede. Det vil sige, at skulle en pakke bortkomme under forsendelse, da erstatter vi op til det fakturerede beløb. Er din forsendelse ikke ankommet til bekræftet tid, da kan du bede os efterlyse forsendelsen hos transportøren. Vi udbetaler erstatningsbeløbet eller genfremsender de bestilte varer uden beregning, hvis transportøren ikke kan finde og levere forsendelsen inden for 10 hverdage.

Forsinket levering. Køber er berettiget til at annulere et køb såfremt der opstår en væsentlig leveringsforsinkelse som køber ikke er ansvarlig for. Ordren skal dog annuleres før denne er afsendt og faktureret. Såfremt køber annulerer købet på grund af forsinkelse, efter at afsendelsen har fundet sted, da påhviler det køber at bære omkostningen for returnering den eller de varer som ønskes krediteret.
Ved onlinekøb er det købers ansvar at sikre, at den påførte leveringsadresse er korrekt, samt at der om nødvendigt er en modtager til stede på leveringstidspunktet, som kan kvittere for modtagelse. Leveringsforsinkelser, som er forårsaget af køber, er alene købers ansvar og kan ikke give anledning til annulering af købet.

Returvarer og garanti

Garanti og reklamation. Helmholt Elektronik A/S garantibehandler i henhold til 24 mdr. reklamationsret ifølge dansk købelov (hvoraf de første 6 måneder er garantiperiode). Garanti ud over over de 6 måneder, som købeloven foreskriver, ydes kun i det omfang, at dette er anført af producenten (producentgaranti) eller i købsaftalen (sælgergaranti). I de første 6 måneder repareres/ombyttes defekte varer således vederlagsfrit hos os eller producenten, med mindre fejlen beviseligt skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side. Efter de første 6 måneder og frem til reklamationsperiodens udløb efter 24 mdr. repareres/ombyttes der kun vederlagsfrit såfremt der foreligger bevis for at fejlen har været til stede på leveringstidspunktet – f.eks. fabrikations- eller materialefejl, eller der er givet forkerte oplysninger om varen – f.eks. om materialer eller funktionalitet.
Bemærk, at vi over for forhandlere ligger 6 måneder til købelovens reklamationsfrist. Det vil sige, at du som forhandler kan have varen på lager i op til 6 måneder og herefter fortsat yde kunden 24 mdr. reklamation. Medsend dog altid kopi af din salgskvitering, såfremt det er MERE end 24 måneder siden at varen blev købt hos os! Vi reklamationsbehandler IKKE varer som er købt hos os for mere end 30 måneder siden.
Vigtigt: Det gælder altid og uden undtagelser, at reklamationsvarer skal returneres til os før vi kan igangsætte en garantibehandling!

Ikke garantiomfattede varer. Helmholt Elektronik A/S yder ikke garanti på følgende varer:
- Glødepærer og lysstofrør (idet levetid og holdbarhed afhænger at mekanisk og strømmæssig behandling).
- Afbrændte udgangstransistorer i forstærkere, med mindre afbrædningen kan henføres til en fejl i forstærkeren (sådanne komponenter udskiftes efter accepteret tilbud på reparation).
- Varer med en forhandler nettopris under DKK 30,- ekskl. moms. (kun hvis der er tale om gennemgående fejl på flere leverede enheder - partifejl).

Returnering af varer. Når du indsender returvarer skal der altid medfølge en udfyldt returvareblanket. Du kan åbne returvareblanketten ved at klikke på nedenstående link:

Returvareblanket

Helmholt Elektronik A/S dækker ikke returforsendelsesomkostninger, men du kan bestille en GLS ShopReturn forsendelsesblanket til kr. 41,60 ekskl. moms via følgende link:

** Log ind for at se dette link **

Denne adresselabel skal bestilles på en separat ordre. Du må ikke bestille andre varer på samme ordre. Du kan sende op til 20 kg. på én GLS ShopReturn adresselabel.

Returnering af varer på fortrydelse kan kun foregå efter aftale. Såfremt det er aftalt at varer kan returneres til kreditering, da fratrækkes som standard 15% (dog min. kr. 39,-) i krediteringsgebyr. Er der tale som sæssonvarer, kan der fratrækkes op til 20%.

Ombytning/kreditering. Hvis varen konstateres omfattet af garanti vil den blive repareret eller ombyttet. Er dette ikke muligt, eller ønskes den i stedet krediteret vil fakturabeløbet blive krediteret din konto, senest 5 hverdage efter at vi har fået varen retur.

Reparationsservice. Ved behov for service, kan vores tekniske service kontaktes på tlf. 9684 0618.
Returnering af varer til service sker ved indsendelse til: Helmholt Elektronik A/S, Farvervej 2-4, 7600 Struer, Att: 'Service'. Varen vil blive repareret indenfor ca. 1 uge, med mindre specielle forhold skulle forekomme.
Varer som er omfattet af garanti/reklamation repareres/udskiftes gratis. Varer som ikke længere er omfattet af garanti repareres efter kundens godkendelse af reparationstilbud. Ønsker kunden ikke varen repareret kan varen returneres imod et servicegebyr på kr. 200,- ekskl. moms. Kan vores teknikker ikke finde fejl på en indsendt vare, sendes varen ligeledes retur mod et gebyr på 200,- ekskl. moms.
Defekte byggesæt repareres til en fast pris på kr. 100,- plus 25% af byggesættets vejl. udsalgspris.

Almindelige forbehold. Helmholt Elektronik A/S dækker ikke håndværker,- eller andre udgifter i forbindelse med demontering og genmontering af produktet. Vi kan ligeledes ikke drages til ansvar for fabrikationsfejl i produkter.
Husk, at vi ikke kan kontrollere om indsendte rep. varer er beskadiget før eller under transporten. Sørg derfor for omhyggelig og forsvarlig emballering af varen før indsendelse.



Juridisk ansvar og gældende ret

Når du handler på HELMHOLT.dk er den juridisk ansvarlige virksomhed Helmholt Elektronik A/S (CVR-nummer: 20204192) i Struer, Danmark. Samhandel er i alle henseender underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med samhandel afgøres ved en dansk domstol.

Senest opdateret d. 1. marts 2024.