Returvarer og garanti
Garanti og reklamation. Helmholt Elektronik A/S garantibehandler i henhold til 24 mdr. reklamationsret ifølge dansk købelov (hvoraf de første 6 måneder er garantiperiode). Garanti ud over over de 6 måneder, som købeloven foreskriver, ydes kun i det omfang, at dette er anført af producenten (producentgaranti) eller i købsaftalen (sælgergaranti). I de første 6 måneder repareres/ombyttes defekte varer således vederlagsfrit hos os eller producenten, med mindre fejlen beviseligt skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side. Efter de første 6 måneder og frem til reklamationsperiodens udløb efter 24 mdr. repareres/ombyttes der kun vederlagsfrit såfremt der foreligger bevis for at fejlen har været til stede på leveringstidspunktet – f.eks. fabrikations- eller materialefejl, eller der er givet forkerte oplysninger om varen – f.eks. om materialer eller funktionalitet.
Bemærk, at vi over for forhandlere ligger 6 måneder til købelovens reklamationsfrist. Det vil sige, at du som forhandler kan have varen på lager i op til 6 måneder og herefter fortsat yde kunden 24 mdr. reklamation. Medsend dog altid kopi af din salgskvitering, såfremt det er MERE end 24 måneder siden at varen blev købt hos os! Vi reklamationsbehandler IKKE varer som er købt hos os for mere end 30 måneder siden.
Vigtigt: Det gælder altid og uden undtagelser, at reklamationsvarer skal returneres til os før vi kan igangsætte en garantibehandling!
Ikke garantiomfattede varer. Helmholt Elektronik A/S yder ikke garanti på følgende varer:
- Glødepærer og lysstofrør (idet levetid og holdbarhed afhænger at mekanisk og strømmæssig behandling).
- Afbrændte udgangstransistorer i forstærkere, med mindre afbrædningen kan henføres til en fejl i forstærkeren (sådanne komponenter udskiftes efter accepteret tilbud på reparation).
- Varer med en forhandler nettopris under DKK 30,- ekskl. moms. (kun hvis der er tale om gennemgående fejl på flere leverede enheder - partifejl).
Returnering af varer. Når du indsender returvarer skal der altid medfølge en udfyldt returvareblanket. Du kan åbne returvareblanketten ved at klikke på nedenstående link:
Returvareblanket
Helmholt Elektronik A/S dækker ikke returforsendelsesomkostninger, men du kan bestille en GLS ShopReturn forsendelsesblanket til kr. 41,60 ekskl. moms via følgende link:
** Log ind for at se dette link **
Denne adresselabel skal bestilles på en separat ordre. Du må ikke bestille andre varer på samme ordre. Du kan sende op til 20 kg. på én GLS ShopReturn adresselabel.
Returnering af varer på fortrydelse kan kun foregå efter aftale. Såfremt det er aftalt at varer kan returneres til kreditering, da fratrækkes som standard 15% (dog min. kr. 39,-) i krediteringsgebyr. Er der tale som sæssonvarer, kan der fratrækkes op til 20%.
Ombytning/kreditering. Hvis varen konstateres omfattet af garanti vil den blive repareret eller ombyttet. Er dette ikke muligt, eller ønskes den i stedet krediteret vil fakturabeløbet blive krediteret din konto, senest 5 hverdage efter at vi har fået varen retur.
Reparationsservice. Ved behov for service, kan vores tekniske service kontaktes på tlf. 9684 0618.
Returnering af varer til service sker ved indsendelse til: Helmholt Elektronik A/S, Farvervej 2-4, 7600 Struer, Att: 'Service'. Varen vil blive repareret indenfor ca. 1 uge, med mindre specielle forhold skulle forekomme.
Varer som er omfattet af garanti/reklamation repareres/udskiftes gratis. Varer som ikke længere er omfattet af garanti repareres efter kundens godkendelse af reparationstilbud. Ønsker kunden ikke varen repareret kan varen returneres imod et servicegebyr på kr. 200,- ekskl. moms. Kan vores teknikker ikke finde fejl på en indsendt vare, sendes varen ligeledes retur mod et gebyr på 200,- ekskl. moms.
Defekte byggesæt repareres til en fast pris på kr. 100,- plus 25% af byggesættets vejl. udsalgspris.
Almindelige forbehold. Helmholt Elektronik A/S dækker ikke håndværker,- eller andre udgifter i forbindelse med demontering og genmontering af produktet. Vi kan ligeledes ikke drages til ansvar for fabrikationsfejl i produkter.
Husk, at vi ikke kan kontrollere om indsendte rep. varer er beskadiget før eller under transporten. Sørg derfor for omhyggelig og forsvarlig emballering af varen før indsendelse.